Flere av Norges fremste sportsmerker er i gang med å utvikle en felles tjeneste for reparasjon av turtøy.

Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy

Flere av Norges fremste sportsmerker er i gang med å utvikle en felles tjeneste for reparasjon av turtøy. Swix er først ut med en pilot som digitaliserer kundereisen fra merkevare til reparatør, i samarbeid med Vandre og NF&TA.

Publisert Sist oppdatert

Gjennom 2023 har noen av de fremste merkevarene i sportsbransjen samarbeidet om å løse flere av utfordringene knyttet til reparasjon av tekstiler, og finne felles skalerbare reparasjons- og pantetjenester for å øke levetiden på turtøy. Nå er den første piloten lansert, og Swix går i bresjen for å vise at det er mulig å digitalisere store deler av reparasjonsreisen. Målet er å tilrettelegge for at kunder enkelt skal kunne få plaggene sine reparert gjennom lønnsomme sirkulære og digitaliserte tjenestemodeller for merkevarene. Piloten er støttet av Handelens Miljøfond, og gjennom pilotprosjektet samles innsikt og læringer som skal bidra til at tjenesten kan rulles ut i store deler av sportsbransjen. 

For å lese denne saken må du være abonnent

Naturenvar.no, friluftsliv.no og okologisk24.no – nye saker på nett hver dag og 6 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på alle tre nettsteder og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Naturenvår og Friluftsliv
Nett og papir
3 mnd

99,- 210,-

KJØP

Naturenvår og Friluftsliv
Nett og papir
12 mnd

VELKOMSTGAVE

630,-

KJØP

Naturenvår og Friluftsliv
Nett
1 mnd

1,- 55,-

KJØP

Naturenvår og Friluftsliv
Nett
12 mnd

525,-

KJØP

Powered by Labrador CMS